Dezvoltarea capacitatii institutionale prin reconsiderarea managementului strategic si operational
- Elaborarea unei diagnoze interne si externe obiective si pertinente.
- Elaborarea si aprobarea Planului Managerial al scolii .
- Stabilirea si diseminarea regulamentului intern al scolii (R.I./R.O.I.)
- Realizarea proiectului de dezvoltare institutionala si a planului de implementare (planului de actiune al scolii).
- Imbunatatirea comunicarii intra si interinstitutionale.
- Implicarea personalului scolii, a elevilor siparintilor in activitatile organizate de scoala.
- Asigurarea securitatii tuturor factorilor implicate in procesul educational.
- Participarea elevilor si parintilor la activitati de orientare si consiliere scolara si profesionala.
- Implicarea in mai mare masura a cadrelor didactice si a reprezentantilor asociatiei parintilor in luarea deciziilor.
Orientarea resurselor umane in perspectiva unui invatamant de calitate care sa asigure obtinerea competentelor specifice
- Formarea corpului profesoral in perspectiva unui invatamant competitiv.
- Asigurarea de programe educationale specific nevoii de formare a elevilor.
- Implicarea personalului didactic auxiliar si nedidactic inprocesului instructiv educativ
Asigurarea unei baze materiale care sa sustina un invatamant de calitate
- Dotarea spatiilor scolare in concordanta cu standardele educationale, cu nevoile educabililor si cu specificul activitatii didactice.
- Achizitionarea de mobilier, mijloace de invatamant, auxiliare didactice si echipamente I.T.
- Dezvoltarea fondului de carte al bibliotecii si eficientizarea activitatii acesteia.
- Efectuarea unor lucrari de reparatii si igienizari in cele doua corpuri de cladire si in la sala de sport.
- Inlocuirea sarpantei acoperisului celor doua corpuri de cladire.
- Inlocuirea instalatiei termice in cele doua corpuri de cladire.
Imbunatatirea eficacitatii educationale
- Realizarea unei oferte educationale in concordanta cu resursele educationale si cerintele comunitatii.
- Promovarea unui marketing educational eficient.
- Implicarea in mai mare masura in desfasurarea de parteneriate educationale interne si internationale.
- Intocmirea documentelor scolare in concordanta cu prevederile curriculumului national.
- Realizarea cerintelor curriculare scolare siprin aplicarea sistematica a metodologiilor didactice active participative, respectand particularitatile de varsta ale elevilor, specificul etnic si religios al comunitatii.
- Promovarea si realizarea de activitati extrascolare atractive, eficiente si educative.
Imbunatatirea rezultatelor invatarii
- Aplicarea unor tehnici de evaluare pertinente, fidele, coerente si ritmice.
- Sustinerea elevilor capabili de performanta in vederea participarii lor la cursurile Centrul de Excelenta.
- Asigurarea de sanse egale pentru toti elevii scolii si integrarea elevilor cu cerinte educationale speciale.
- Stabilirea unor masuri remediale .
- Sustinerea cadrelor didactice in vederea participarii la obtinerea gradelor didactice si la cursuri de formare specifice.
- Implicarea parintilor in diferite secvente ale procesului instructiv educativ.
- Sustinerea absolventilor clasei a VIIIa in vederea obtinerii unor rezultate bune la examenul de evaluare nationala respectiv la admiterea in liceu/scoli profesionale.
Eficientizarea activitatii financiare
- Intocmirea bugetului scolii bazat pe nevoile si posibilitatile existente.
- Realizarea unei executii bugetare transparente.
Sustinerea si implicarea c.e.a.c.-ului in eficientizarea si asigurarea calitatii actului educational
- Strategiei si reactualizarea regulamentului.
- Intocmirea anuala a unui R.A.E.I. realist si obiectiv.
- Intocmirea unui plan de masuri pentru imbunatatirea calitatii educatiei.
- Elaborarea de procedure interne.
- Implicarea in identificarea problemelor de risc educational.
- Implicarea in stabilirea standardelor de evaluare anuala a personalului din scoala.
Dezvoltarea dimensiunii europene a educatiei
- Constientizarea si educarea elevilor in spiritul nevoii de educatie permanenta.,
- Cunoasterea standardelor educationale europene prin implicarea cadrelor didactice si a elevilor in desfasurarea de proiecte si parteneriate educationale cu elevi,cadresi alte personalitati culturale, sportive din alte tari europene.
Plan de implementare
(plan de actiune al scolii)
Nr.crt. |
OBIECTIVUL VIZAT |
ACTIVITATEA PRECONIZATA |
TERMENE/ RESPONSABILITATI |
1. |
Realizarea proiectului de dezvoltare institutionala si a planului de implementare (planului de actiune al scolii)
|
a)Constituirea echipei de realizarea a proiectului |
Echipa managerial Septembrie 2012 |
b)Aplicarea de chestionare pentru identificarea nevoilor scolii |
Membrii CEAC Septembrie-Octombrie 2012 |
||
2. |
Stabilirea si diseminarea regulamentului intern al scolii (R.I./R.O.I.)
|
a) Centralizarea propunerilor pentru R.I. in sedinta de Consiliu Profesoral /Consilul pe scoala al elevilor/ pentru toate departamentele |
Directori adjuncti Coordonator programe si proiecte educative Presedintele Consilului elevilor pe scoala Octombrie 2012 |
b)Elaborarea R.I. respectand principiile si cerintele ROFUIP |
Directori adjuncti Coordonator programe si proiecte educative Octombrie |
||
c)Diseminarea si aducerea la cunostinta prin semnatura a R.I. |
Invatatori Diriginti Octombrie |
||
3. |
Imbunatatirea comunicarii intra si interinstitutionale.
|
a)Stabilirea in C.P. a principalelor mijloace si canale de comunicare. |
Membrii C.P. |
b)Stabilirea persoanelor care asigura interfata MECTS/ISJ/Scoala/Sefii comisiilor metodice/Cadre didactice. |
Echipa Manageriala |
||
c)Constituirea grupului pentru comunicare scrisa/virtuala |
Echipa manageriala Secretariat |
||
4. |
Implicarea personalului scolii, a elevilor si parintilor in activitatile organizate de scoala. |
a)Organizarea de activitati , educative atractive care sa promoveze principii sanatoase despre viata, cultura,istorie, stiinte ecologie, sport. |
Cadrele didactice Permanent |
b) Sustinerea, promovarea si organizarea ZILEI SCOLII |
Echipa manageriala Cadrele didactice |